Poskytované služby
V našich ambulancích poskytujeme komplexní klinicko-logopedickou diagnostiku a terapii dětem i dospělým se všemi druhy narušené komunikační schopnosti.
V našich ambulancích poskytujeme komplexní klinicko-logopedickou diagnostiku a terapii dětem i dospělým se všemi druhy narušené komunikační schopnosti.
V dětském věku nejčastěji řešíme opoždění řečového vývoje, vývojovou jazykovou poruchu (vývojová dysfázie), narušenou artikulaci hlásek (dyslalie), narušení plynulosti řeči (koktavost, breptavost), narušení zvukové stránky řeči a symptomatické poruchy řeči při jiném základním onemocnění (mentální postižení, PAS, smyslová postižení).
U dospělých klientů se v rámci klinicko-logopedické péče nejčastěji věnujeme získaným poruchám řeči v důsledku cévních mozkových příhod, úrazů hlavy, neurodegenerativních, onkologických onemocnění aj., úpravě přetrvávající nesprávné artikulace a poruchám plynulosti řeči.
Pro děti s odkladem povinné školní docházky a děti s opožděným, nebo narušeným vývojem řeči dále nabízíme:
- Neurovývojovou stimulaci: cvičební program, který je zaměřen na inhibici přetrvávajících primárních reflexů. Je vhodný pro děti od cca 4 let. Program je rozdělen do 30 týdnů. Kromě inhibice primárních reflexů se zaměřuje také na zlepšení rovnováhy a posílení integrace senzorických funkcí,
- preventivní program KuPREV: komplexně rozvíjející program je určen pro děti ve věku 4 – 8 let. Program obsahuje 15 lekcí. Napomáhá s orientací, usnadňuje adaptaci při zahájení povinné školní docházky, rozvíjí slovní zásobu, komunikační dovednosti, jemnou motoriku, grafomotoriku, početní představy, fantazii aj.,
- rozvoj jazykových dovedností dle D. B. Elkonina – stimulační program podporující předčtenářské dovednosti, především schopnost fonematického uvědomování, které je nutné pro správné nabývání dovednosti číst a psát a snižuje riziko obtíží v těchto oblastech,
- program pro rozvoj pozornosti KuPOZ: program pro rozvoj pozornosti pro děti od 8 do 12 let. Program obsahuje 15 lekcí. Napomáhá ke zrychlení psychomotorického tempa, zklidnění křivky pozornosti, zlepšení vztahů a komunikace mezi rodičem a dítětem, schopnost pravidelné práce, zlepšení emočního vyladění a přístupu k práci. Umožňuje dětem zažít vlastní úspěch, zlepšuje zrakovku a sluchovou percepci, pojmové myšlení a organizační schopnosti.